Przeskocz do treści

O projekcie

Od 01.10.2022 w Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu rozpocznie się realizacja projektu pt: „Decyduj i wybieraj swoją przyszłość”. Wniosek o dofinansowanie projektu współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020

Całkowita wartość projektu: 490 209,65 zł

Kwota dofinansowania: 441 188,68 zł

  1. INFORMACJE O PROJEKCIE

1.1 Numer i nazwa Osi priorytetowej: 11 - XI Edukacja, Kwalifikacje, Umiejętności

1.2 Numer i nazwa Działania dla Osi: 03 - XI.3 Kształcenie zawodowe

1.3 Numer i nazwa Poddziałania: 01 - XI.3.1 Kształcenie zawodowe

1.4 Instytucja, w której wniosek zostanie złożony: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego

1.5 Numer konkursu/naboru: RPLD.11.03.01-IZ.00-10-001/21

1.6 Tytuł projektu: Decyduj i wybieraj swoją przyszłość

1.7 Okres realizacji projektu: od 2022-10-01 do 2023-03-31

1.8 Obszar realizacji projektu: Województwo: łódzkie
Powiat: sieradzki

Gmina: Sieradz

Cel szczegółowy naszego Projektu: "Lepsze dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwianie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia oraz wzmacnianie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego i ich jakości, w tym poprzez mechanizmy prognozowania umiejętności, dostosowania programów nauczania oraz tworzenia i rozwoju systemów uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami."

Cel główny projektu: Celem projektu jest dostosowanie, we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, kierunków kształcenia zawodowego w CEZ w Sieradzu do potrzeb regionalnego rynku pracy, ukierunkowane na poprawę zdolności do zatrudnienia, planujemy 32 uczniów szkoły w tym (8 Kobiet/24 Mężczyzn), poprzez wzrost kompetencji zawodowych 8 nauczycieli (2K/6M) kształcenia zawodowego, doposażenie pracowni i warsztatów szkolnych, poprzez organizację dla uczniów staży oraz dodatkowych zajęć w zakresie: fryzjerstwa, spawania MAG/MMA, zajęć specjalistycznych z pogranicza motoryzacji i IT, z modułem zajęć prowadzonych w języku angielskim i kursem SEP do 1KV, w terminie od 01.10.2022 r. do 31.03.2023 r. Realizacja projektu przyczynia się do realizacji celów szczegółowych RPO WŁ poprzez:

  • dostosowanie kształcenia i szkolenia zawodowego w CEZ w Sieradzu do regionalnego rynku pracy.
  • współpracę CEZ w Sieradzu z otoczeniem społeczno- gospodarczym,
  • poprawę zdolności do zatrudnienia 32 uczniów/absolwentów CEZ w tym (8K/24M);
  • praktyczną naukę zawodu w formie staży uczniowskich dla 12 uczniów CEZ w tym (3K/9M);
  • zwiększenie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 8 nauczycieli CEZ Sieradz w tym (2K/6M);

Rekrutacja przeprowadzona zostanie zgodnie z zasadą równości szans płci i niedyskryminacji.

Termin przeprowadzenia naboru: Październik 2022 r.

Miejsce: CEZ w Sieradzu

Informacja na temat prowadzenia naboru i zasad rekrutacji:

  • strona CEZ,
  • spotkania z potencjalnymi UP,
  • informacja na szkolnej tablicy ogłoszeń.
  • media społecznościowe: Dokumentacja rekrutacyjna (dostępna na stronie www i w sekretariacie CEZ): formularz rekrutacyjny; regulamin pr. z zasadami rekrutacji; zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

Kryteria formalne:

  1. Uczniowie:
  • uczeń kształcenia praktycznego w CEZ;
  • 18 lat do zadań 3 i 4;
  • zgoda rodzica/opiekuna na udział w pr. (w przypadku niepełnoletnich Uczestników Projektu);
  • zgodność szkoleń/zajęć z kierunkiem kształcenia;
  1. Nauczyciele:
  • status nauczyciela kształcenia zawodowego w CEZ.
  • zgodność profilu szkoleń z profilem nauczania;

Kryteria merytoryczne:

1.Uczniowie:

  • średnia ocena z przedmiotów zawodowych: min. dst: 1pkt+ 1pkt za każdy poziom powyżej dst.;
  • frekwencja na zajęciach min.60%: 1pkt+ 1pkt za każde 5% powyżej 60%; *do staży: 12 ucz. - z największą liczbą pkt, po min. 3UP z każdego zadania;
  1. Nauczycielele:
  • Nauczyciel kontraktowy: 2 pkt;
  • Nauczyciel mianowany: 1 pkt;

Kryteria premiujące:

  • uczniowie o SPE: 3pkt
  • kobiety do zadań 3-4: 2pkt.
  • uczniowie z obszarów wiejskich: 2pkt.

Osoby z niepełno sprawnościami Oz/N) spełniające kryteria formalne i zgłaszające się do pr. zostaną do niego obligatoryjnie przyjęte. W przypadku pozostałych osób decyduje liczba pkt. Przy tej samej liczbie pkt-wyższa frekwencja. W sytuacji większej liczby chętnych utworzone zostaną listy rezerwowe.

Nasz projekt będzie realizował zadania:

ZADANIE 1

Wyposażenie/doposażenie pracowni/warsztatów szkolnych w CEZ Sieradz w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne.

Zakup sprzętów i wyposażenia obejmuje m.in.: suszarki, lokówki, prostownice, saunę fryzjerską, drobny sprzęt i materiały fryzjerskie, fotele, hokery, meble, sprężarki, czujniki, oprawki, sprzęt TIK wraz z oprogramowaniem, testery, wózek z narzędziami, drobny sprzęt i materiały elektryczne/mechatroniczne, narzędzia;

Wyposażenie pracowni ma zapewniać wysoką jakość kształcenia i jest ono zgodne z podstawą programową kształcenia dla danego zawodu. Wyboru i zakupu doposażenia dokonano zgodnie z indywidualnie zdiagnozowanym zapotrzebowaniem CEZ w tym zakresie, a także zgodnie z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonego spisu inwentarza, oceny jego stanu technicznego oraz z rekomendacji pracodawców.

Zakup będą realizowane w terminie: X-XII 2022 r. zgodnie z procedurami PZP. Wartość zakupów - 286 392,12 zł.

ZADANIE 2

Modelowanie fryzur oraz strzyżenie damskie i męskie zajęcia rozwijające kompetencje zawodowe uczniów CEZ z kierunków: fryzjer oraz technik fryzjerstwa.

Zadanie skierowane jest do 10 uczniów CEZ w Sieradzu. Planujemy, że w zadaniu weźmie udział  8Kobiet i 2 Mężczyzn.

Zajęcia prowadzone będą przez 3nauczycieli zatrudnionych w CEZ.

Realizowane będą w 2 grupach 5 osobowych, w wymiarze średnio 4h/tydzień. Łącznie w zadaniu planowane jest 120h (2gr.*60h/gr) dla 10 uczniów (2gr* 5 uczniów).

Program ramowy dla zadania: BHP, techniki i formy strzyżeń damskich i męskich, techniki i formy koloryzacji włosów, zabiegi pielęgnacyjne, rodzaje i dobór fryzur do urody klienta, budowa i rodzaje włosów.

Planowane efekty uczenia, Uczestnik Projektu nabędzie kompetencje w zakresie wykonywania różnych form i technik strzyżeń włosów damskich/męskich, różnych form i technik koloryzacji, wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych na włosach, wykonywania balejażu, fryzur okolicznościowych, wieczorowych, dziennych; dobór fryzury i koloru do urody klienta; oraz wiedzę nt. budowy i rodzajów włosów, procesów technologicznych.

Zajęcia będą prowadzone przy użyciu zakupionego wyposażenia.

ZADANIE 3

Spawanie metodą MAG/ MMA dla uczniów CEZ z kierunków: Technik Budownictwa, Technik Mechatronik;, Technik Samochodowy, Technik Elektryk, Mechanik pojazdów samochodowych, Elektromechanik pojazdów samochodowych, Blacharz samochodowy.

Zadanie skierowane jest do 12 uczniów CEZ.

Zajęcia prowadzone będą przez 4 nauczycieli zatrudnionych w CEZ.

Zajęcia realizowane będą w 2 grupach – 6 uczniów, w wymiarze średnio 7 - 8h tydzień. Łącznie 220h (2grupy x 110h/gr) dla 12 uczniów.

Program ramowy: praktyczna nauka spawania metody MAG/MMA wg normy ISO 9606-1, BHP w tym m.in.: zastosowanie elektryczności do spawania łukowego, urządzenia spawalnicze, metody przygotowania złączy do spawania, spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi, spawanie blach spoinami czołowymi, spawanie rur spoinami czołowymi, normy spawalnicze; metody spawania MMA/MAG, geometria złącza i budowa złącza spawanego, niezgodności spawalnicze i przyczyny powstawania, metody zapobiegania, oznaczenia i wymiarowanie spoin, spawalność stali oraz typowe parametry spawania.

Zajęcia zakończone będą egzaminem i wydaniem Certyfikatu oraz Książeczki Spawacza potwierdzających uzyskane kwalifikacje przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach(Instytucja walidująca i certyfikująca).

Efekty uczenia, Uczestnik Projektu nabędzie umiejętności/kompetencje określone dla kwalifikacji spawacza metodą MMA lub MAG.

Uczestnikom zostaną zapewnione: ubezpieczenie, badania lekarskie, materiały edukacyjne i eksploatacyjne do ćwiczeń praktycznych, sfinansowane koszty egzaminu.

Zajęcia będą prowadzone przy użyciu zakupionego wyposażenia.

ZADANIE 4

Dodatkowe zajęcia specjalistyczne z pogranicza motoryzacji i IT – Technologii informatycznej, z modułem zajęć specjalistycznych prowadzonych w języku angielskim i kursem SEP do 1KV dla uczniów CEZ kierunków: Technik Elektryk, Technik Energetyk, elektryk., Technik Samochodowy.

Zadanie skierowane do 10 uczniów CEZ (10M).

Prowadzone przez 6n-li zatrudnionych w CEZ.

Zajęcia realizowane w 2 grupach po 5 uczniów, w wymiarze średnio 5h/tydzień.

Łącznie 150h (2grupy x 75h/grupę) dla 10 Uczniów.

Program nauczania składa się z 4 modułów:

Moduł I: hamulce, zawieszenie, układy przeniesienia napędu;

Moduł II: zajęcia w języku angielskim, motocykle;

Moduł III: silniki, nadwozia, koła, IT w motoryzacji:

Moduł IV urządzenia elektryczne i elektroniczne w pojeździ. Przygotowanie UP do egzaminu na uzyskanie świadectwa kwalifikacyjnego w zakresie eksploatacji instalacji elektroenergetycznych o napięciu do 1 KV.

Zajęcia zakończone egzaminem przed Komisją SEP (Instytucja walidująca i certyfikująca), wydaniem certyfikatu potwierdzającego nabycie kwalifikacji SEP do 1kV.

Efekty uczenia uczestników projektu to m.in.: zapoznają się z innowacyjnymi technologiami integrującymi pojazdy samochodowe z urządzeniami mobilnymi i internetem; umożliwiającymi w przyszłości budowę samochodów autonomicznych; nabędą umiejętność czytania dokumentacji technicznej w języku angielskim, ponadto nabędą kompetencje zgodne z ustalonymi dla danej kwalifikacji (w zakresie eksploatacji E urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV).

W ramach zadania zostaną sfinansowane koszty egzaminu SEP do 1 KV;

Zajęcia będą prowadzone przy użyciu zakupionego wyposażenia.

ZADANIE 5

Organizacja we współpracy z pracodawcami staży dla uczniów CEZ.

Projekt będzie realizowany we współpracy z potencjalnymi pracodawcami prowadzącymi działalność zbieżną z obszarem kształcenia uczniów CEZ. Będziemy realizowali staże w branży: elektroniczna, mechatroniczna teletechniczna, budownictwo, mechatronika oraz elektronika i mechanika samochodowa,

Współpraca przy realizacji projektu obejmuje opiniowanie przez pracodawców programów nauczania oraz realizację praktycznej nauki zawodu z wykorzystaniem posiadanych przez nich maszyn i urządzeń.

Udział w stażach w wymiarze 150h dla ucznia weźmie 12 uczestników projektu w tym planowany jest udział (3K/9M).

Staż w dużym przedsiębiorstwie odbędzie minimum 1uczestnik projektu, któremu zostanie złożona oferta pracy. W ramach staży nawiązana zostanie współpraca z pracodawcami działającym w sektorach RIS (np. branża elektryczna);

Termin realizacji staży zaplanowano na XII 2022 r. do III 2023r.

UP zostanie zapewnione stypendium stażowe, ubrania robocze, ubezpieczenie NNW, opiekun stażu,

ZADANIE 6

Doskonalenie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli kształcenia zawodowego CEZ Sieradz

Zadanie skierowane jest do 8 nauczycieli w tym (2K/6M) i obejmuje:

  1. Kurs SEP dla 4nauczycieli (4M) kierunków samochodowych oraz elektrycznych.

Zadanie będzie realizowane przez 1 nauczyciela zatrudnionego w CEZ

Zajęcia będą prowadzone w jednej grupie, 4 nauczycieli, 25h/grupę.

W wymiarze średnio 2-3h/tydz.*12 tyg. Łącznie 25h dla 4Uczestników Projektu;

Program nauczania obejmuje min.:

zajęcia praktyczne- praktyczna nauka eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych, przygotowanie do egzaminu zewnętrznego;

zajęcia teoretyczne- zapoznanie z technologią, techniką i metodami procesu eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych

przygotowanie do egzaminu zewnętrznego

Kurs zakończony egzaminem przed Komisją SEP (Instytucja walidująca i certyfikująca), wydaniem certyfikatu potwierdzającego nabycie kwalifikacji SEP do 1kV.

Efekty uczenia Uczestników Projektu to m.in.: zna i wykorzystuje w praktyce zasady budowy, eksploatacji/bezpiecznego użytkowania urządzeń elektroenergetycznych oraz posiada kompetencje zgodne z ustalonymi dla danej kwalifikacji (w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV);

W ramach zadania zostaną sfinansowane koszty egzaminu.

  1. Szkolenie dla 6n-li(2K/4M) z zakresu obsługi zakupionego w ramach pr. sprzętu i pomocy dydaktycznych będą prowadzone przy użyciu zakupionego wyposażenia, realizowane przez podmioty zewnętrzne na podstawie umowy zlecania na zasadzie usługi zleconej:

 

W 1grupie 6 nauczycieli x 5h/grupę.

Łącznie 5h, dla 6nauczycieli e tym (2K/4M), którzy nabędą kompetencje obsługi i wykorzystania zakupionych sprzętów i pomocy dydaktycznych do realizacji zajęć z uczniami.

W ramach zadania zaplanowano realizację stażu (40h) u pracodawców dla min.1 nauczyciela CEZ;

Zajęcia będą się odbywały w pracowniach metodycznych Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu ul. Leszka Czarnego 2

Wszystkie dokumenty potrzebne do zapisania się i uczestnictwa w projekcie chętni znajdą na stronie internetowej CEZ cezsieradz.com.pl w zakładce projekty unijne, w sekretariacie CEZ pok. Nr 1, w biurze projektu w siedzibie CEZ pok. nr. 12 i u nauczycieli zajęć praktycznych.

Bardzo serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych do wzięcia udziału w naszym projekcie.