Zadanie 6
Nadzorowanie i obsługa instalacji i urządzeń energetycznych realizowane w kształceniu modułowym oraz uzyskanie kwalifikacji i uprawnień elektrycznych do 1 kV- zajęcia specjalistyczne realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskiwanie wiedzy i umiejętności praktycznych uczniom kształcącym się w zawodach: technik energetyk, technik elektryk, elektryk
Zadanie skierowane do 20 uczniów (kobiety i mężczyźni).
Zajęcia prowadzone w wymiarze: 8 – 16 godzin w miesiącu przez 2 nauczycieli zatrudnionych w CEZ.
W 2 grupach 5uczniów x 2,5godziny tygodniowo dla grupy x 40 tygodni w edycji x 2 edycje.
Łącznie: 400h (4grrupy x 100h dla grupy) dla 20uczniów (4grupy x 5 uczniów).
Program prowadzonych zajęć będzie zawierał m.in.:
Moduł I: m.in. :zasady zakresy i częstość wykonywania pomiarów elektrycznych; urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu do 1 kV; urządzenia przyłączone
do krajowej sieci; aparatura kontrolno-pomiarowa;
Moduł II, m.in. :sieci i instalacje cieplne, kotły parowe oraz wodne; urządzenia odbiorcze pary i gorącej wody; turbiny parowe oraz wodne; urządzenia wentylacji, klimatyzacji i chłodnicze;
Zajęcia w zadaniu dla grupy kończą się egzaminem przed Komisją SEP (I/W i I/C), wydaniem certyfikatu potwierdzającego nabycie kwalifikacji SEP do 1kV.
Efekty uczenia się to m.in. uczeń:
- zna i wykorzystuje w praktyce zasady budowy, eksploatacji/bezpiecznego użytkowania urządzeń elektroenergetycznych
- posiada kompetencje zgodne z ustalonymi dla danej kwalifikacji (w zakresie eksploatacji E urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV);
- zna i wykorzystuje w praktyce zasady budowy, eksploatacji i bezpiecznego użytkowania urządzeń i instalacji cieplnych.
1.12.2020
Zadanie skierowane jest w I edycji do 10 uczniów. Obecnie w zajęciach uczestniczy 10 mężczyzn. Zajęcia prowadzi 3 nauczycieli. Realizację zajęć w zadaniu rozpoczęto z dniem 03.10.2020r.
Program prowadzonych zajęć będzie zawierał m.in.:
Moduł I: m.in. :zasady zakresy i częstość wykonywania pomiarów elektrycznych; urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu do 1 kV; urządzenia przyłączone
do krajowej sieci; aparatura kontrolno-pomiarowa;
Moduł II, m.in. :sieci i instalacje cieplne, kotły parowe oraz wodne; urządzenia odbiorcze pary i gorącej wody; turbiny parowe oraz wodne; urządzenia wentylacji, klimatyzacji i chłodnicze;
Zajęcia w zadaniu dla grupy kończą się egzaminem przed Komisją SEP (I/W i I/C), wydaniem certyfikatu potwierdzającego nabycie kwalifikacji SEP do 1kV.
Efekty uczenia się to m.in. uczeń:
- zna i wykorzystuje w praktyce zasady budowy, eksploatacji/bezpiecznego użytkowania urządzeń elektroenergetycznych
- posiada kompetencje zgodne z ustalonymi dla danej kwalifikacji (w zakresie eksploatacji E urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV);
- zna i wykorzystuje w praktyce zasady budowy, eksploatacji i bezpiecznego użytkowania urządzeń i instalacji cieplnych.
Przeprowadzona została diagnoza wstępna, na początku zajęć w październiku, za pomocą testów diagnozujących w zakresie wiedzy eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych i umiejętności niezbędnych do wykonywania robót związanych z nadzorowaniem i obsługą instalacji i urządzeń energetycznych, co pozwoliło określić stopień przygotowania i potrzeby edukacyjne uczestników na początku realizacji zadania. Obecnie ocenianiu podlega bieżąca aktywność uczniów na prowadzonych zajęciach. Uczniowie w oparciu o nową wiedzę i umiejętności rozwiązywali problemy edukacyjne, opracowywali karty pracy i prezentacje, wykonywali prace związane z organizacją stanowiska do nadzoru i obsługi instalacji elektroenergetycznych.
1.03.2021
Zadanie skierowane jest w I edycji do 10 uczniów. Obecnie w zajęciach uczestniczy 10 mężczyzn. Zajęcia prowadzi 3 nauczycieli.
Zajęcia realizowane były zgodnie z planem:
Realizacja
w zakresie |
Data zajęć | Godziny | Liczba godzin |
Grupa I:
Łukasz Fryga |
18.12.2020 | 16,00 – 20,00 | 4 |
06.02.2021 | 08.00-16.00 | 8 | |
13.02.2021 | 08.00-15.00 | 7 | |
Grupa I:
Michał Świniarski |
20.02.2021 | 08.00-16.00 | 8 |
27.02.2021 | 08.00-15.00 | 7 | |
Grupa I:
Jarosław Wolniewicz |
05.12.2020 | 8,00 – 16,00 | 8 |
12.12.2020 | 8,00 – 15,00 | 7 |
Realizacja
w zakresie |
Data zajęć | Godziny | Liczba godzin |
Grupa II:
Łukasz Fryga |
05.12.2020 | 08.00-16.00 | 8 |
19.12.2020 | 08.00-16.00 | 8 | |
29.01.2021 | 16:00-20:00 | 4 | |
Grupa II:
Michał Świniarski |
12.12.2020 | 08.00-16.00 | 8 |
30.01.2021 | 08.00-15.00 | 7 | |
Przeprowadzona została diagnoza wstępna, na początku zajęć za pomocą testów diagnozujących w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania robót związanych z nadzorowaniem i obsługą instalacji i urządzeń energetycznych, co pozwoliło określić stopień przygotowania i potrzeby edukacyjne uczestników na początku realizacji zadania. Obecnie ocenianiu podlega bieżąca aktywność uczniów na prowadzonych zajęciach. Uczniowie w oparciu o nową wiedzę i umiejętności rozwiązywali problemy edukacyjne, opracowywali karty pracy i prezentacje, wykonywali prace związane z organizacją stanowiska do nadzoru i obsługi instalacji elektroenergetycznych.
Tematyka prowadzonych zajęć i metody ich prowadzenia
Uczniowie poznali zasady BHP w trakcie pomiarów elektrycznych i elektronicznych. Narzędzia pomiarowe i ich własności. Zapoznali się z elektronicznymi przyrządami pomiarowymi, poznali oznaczenia i symbole mierników. Odczytywali wskazania urządzeń pomiarowych ich dokładność i błędy pomiarowe. Zajęcia prowadzone były w pracowni energetycznej. z zastosowaniem następujących metod pracy: wykładu informacyjnego, pokazu, pogadanki, ćwiczeń praktycznych. Wykorzystane zostały środki dydaktyczne, takie jak: materiały źródłowe, dokumentacja budowlana, instrukcje wykonania i montażu, zestawy zadań/karty pracy, prezentacje multimedialne, filmy edukacyjne. Podsumowanie zajęć prowadzonych w pracowni.
Zwrócenie uwagi na sprawy zawodowe, związane z wykonywaniem pracy w przyszłości zwłaszcza pod względem BHP. Uczniowie byli zapoznani z przepisami w zakresie eksploatacji przepisów techniczno-budowlanymi. Zostali zapoznani z ochroną przed dotykiem bezpośrednim i pośrednim. Samoczynnym wyłączeniem w układach sieci TN i TT oraz postępowaniu w przypadku pożaru. Zajęcia w zakresie Eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych były prowadzone w Pracowni elektrycznej II. Zakres wiedzy był przekazywany w postaci teoretycznej jak i praktycznej poprzez metody podłączania układów oraz wykładu informacyjnego według tematyki i pogadanki (burzy mózgów). Były prezentowanie filmy edukacyjne oraz prezentacje multimedialne.
Zastosowanie połączeń gwintowanych, oraz sprawdzanie szczelności połączeń gwintowanych. Wykonywanie połączeń zgrzewanych. Organoleptyczna ocena stanu połączeń zgrzewanych. Podłączenie i programowanie sterownika pieca C.O. Metody podłączenia zasilania ciepłej wody użytkowej, wraz z rozruchem pompy obiegowej, Zajęcia prowadzone były w pracowni energetycznej. z zastosowaniem następujących metod pracy: wykładu informacyjnego, pokazu, pogadanki, ćwiczeń praktycznych. Wykorzystane zostały środki dydaktyczne, takie jak: materiały źródłowe, dokumentacja budowlana, instrukcje wykonania i montażu, zestawy zadań/karty pracy, prezentacje multimedialne, filmy edukacyjne
Podjęte działania zwiększyły aktywność uczniów w procesie edukacji elektroenergetycznej. Uczniowie zapoznali się z rodzajami i zastosowaniem metod i montażem połączeń rozłącznych i nierozłącznych. Wdrażali się do stosowania rozwiązań technicznych związanych z uruchomieniem pieców centralnego ogrzewania, kształcili umiejętności organizacji pracy, zapoznali się z metodami wykonywania instalacji C.O..
Rozwijali zainteresowania, postawy zawodowe oraz kompetencje społeczne.
Rozwijali zainteresowania, postawy zawodowe oraz kompetencje społeczne.
Działania te zwiększyły wiedzę uczniów w zakresie tematycznym uzyskanie większej wiedzy i umiejętności co przyczyni się w przyszłości do zdania egzaminu w zakresie kwalifikacji i uprawnień do 1KV.
Planowany przebieg realizacji zajęć w kolejnym okresie rozliczeniowym obejmuje tematykę w zakresie rozwiązań materiałowo-konstrukcyjnych i technologicznych stosowanych elektroenergetyce.. Na zajęciach warsztatowych uczniowie będą zapoznawać się z zasadami. Poznają zasady BHP w trakcie pomiarów elektrycznych i elektronicznych wraz z narzędziami pomiarowymi, zapoznają się z rodzajami elektronicznych przyrządów pomiarowych i oznaczeniami i symbolami mierników. W dalszej części będą odczytywać wskazania przyrządów pomiarowych.
W oparciu o przedstawione wyniki badań stwierdzam, iż przeprowadzone działania okazały się potrzebne i zgodne z oczekiwaniami wszystkich uczestników, którzy dobrze ocenili organizację i efektywność przeprowadzonych zajęć. Uczniowie uzyskali i uzupełnili praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu Nadzorowania i obsługi instalacji i urządzeń energetycznych. Poznali siebie, swoje umiejętności i potrzeby związane z przyszłym zatrudnieniem na rynku pracy.
W pracowni elektrycznej planowany jest dalszy przekaz wiedzy z zakresu ochrony przeciwporażeniowej, pożarowej uwzględniając test diagnostyczny w zakresie wiedzy - Eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych
30.10.2021
Zadanie 6. Nadzorowanie i obsługa instalacji i urządzeń energetycznych realizowane w kształceniu modułowym oraz uzyskanie kwalifikacji i uprawnień elektrycznych do 1 kV- zajęcia specjalistyczne realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskiwanie wiedzy i umiejętności praktycznych uczniom kształcącym się w zawodach: Technik energetyk, Technik elektryk, Elektryk
Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Łukasz Fryga, Michał Świniarski, Wolniewicz Jarosław
Sprawozdanie z prowadzonych zajęć
za okres od 01.09.2021r
Liczba uczniów uczestniczących w zadaniu 10 osób (0K/10M)
- Gawron Damian III Technik Elektryk
- Andrzejewski Dawid III Technik Elektryk
- Kaszuba Jakub III Technik Elektryk
- Paszkiewicz Maciej III Technik Elektryk
- Pośpiech Łukasz III Technik Elektryk
- Wojdyła Ernest III Technik Elektryk
- Kozłowaki Mateusz III Technik Elektryk
- Wawrzyniak Dominik III Technik Elektryk
- Świercz Mateusz III Technik Energetyk
- Płachta Marceli III Technik Energetyk
w tym liczba osób, które:
- rozpoczęły uczestnictwo w zadaniu w ww. okresie 10 osób (0K/10M) - przerwały udział w zadaniu w ww. okresie 0 osób (0K/0M)
- zakończyły udział w zadaniu w ww. okresie 0 osób (0K/0M)
Liczba godzin przeprowadzonych zajęć w ww. okresie, - 0
- Zajęcia rozpoczęto realizować 11.09.2021r. Zrealizowano liczbę godzin przez poszczególnych nauczycieli realizujących wcześniej założony program nauczania.
Fryga Łukasz | |||
Wrzesień 2021 | 14 | ||
Październik 2021 | 20 | ||
Świniarski Michał | |||
Wrzesień 2021 | 08 | ||
Październik 2021 | 15 |
Wolniewicz Jarosław | |||
Wrzesień 2021 | 15 | ||
Październik 2021 | 8 |
- Przeprowadzona została diagnoza wstępna, na początku zajęć za pomocą testów diagnozujących w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania robót związanych z nadzorowaniem i obsługą instalacji i urządzeń energetycznych, co pozwoliło określić stopień przygotowania i potrzeby edukacyjne uczestników na początku realizacji zadania. Obecnie ocenianiu podlega bieżąca aktywność uczniów na prowadzonych zajęciach. Uczniowie w oparciu o nową wiedzę i umiejętności rozwiązywali problemy edukacyjne, opracowywali karty pracy i prezentacje, wykonywali prace związane z organizacją stanowiska do nadzoru i obsługi instalacji elektroenergetycznych.
- Podjęte działania zwiększyły aktywność uczniów w procesie edukacji elektroenergetycznej. Uczniowie zapoznali się z zasadami BHP w trakcie pomiarów elektrycznych i elektronicznych, poznali narzędzia pomiarowe i ich własności. Zapoznali się z oznaczeniami i symbolami mierników. Nauczyli się odczytywać wskazania mierników i obliczać dokładność i błędy pomiarowe Rozwijali zainteresowania, postawy zawodowe oraz kompetencje społeczne.
- Przebieg realizacji zajęć
W oparciu o przedstawione wyniki testów stwierdzamy, iż przeprowadzone działania okazały się potrzebne i zgodne z oczekiwaniami wszystkich uczestników, którzy dobrze ocenili organizację i efektywność przeprowadzonych zajęć. Uczniowie uzyskali i uzupełnili praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu nadzorowania i obsługi instalacji i urządzeń energetycznych. Poznali siebie, swoje umiejętności i potrzeby związane z przyszłym zatrudnieniem na rynku pracy.