Przeskocz do treści

Zadanie 5

Zadanie 5

Wykonywania pokryć dachowych oraz prac dekarskich w budownictwie - zajęcia specjalistyczne realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskanie wiedzy i umiejętności praktycznych uczniom kształcącym się w zawodach : technik budownictwa, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie.

GALERIA

Zadanie skierowane do16 uczniów (kobiety i mężczyźni).

Zajęcia prowadzone w wymiarze: 8 – 16 godzin w miesiącu przez 2 nauczycieli zatrudnionych w CEZ.

W jednej grupie 8 uczniów x 5 godzin w tygodniu dla grupy x 30tygodni na edycję x 2 edycje. Łącznie: 300 godzin (2grupy x 150godzin/grupę) dla 16 uczniów (2 grupy  x 8 uczniów).

Program prowadzonych zajęć będzie zawierał m.in.:

  • wykonywanie prac dekarskich i obróbki blacharskiej,
  • przygotowywanie otworów pod okna,
  • montaż pokryć dachów blachą

Efekty uczenia to m.in. :uczeń zna

  • rozwiązania materiałowe stosowanych w pokryciach dachowych;
  • odczytuje dokumentację techniczną;
  • wykorzystuje rozwiązania materiałowe, konstrukcyjne i technologiczne w robotach dekarskich.

1.12.2020

Zadanie skierowane jest w I edycji do 8 uczniów. Obecnie w zajęciach uczestniczy 1 kobieta i 7 mężczyzn. Zajęcia prowadzi 2 nauczycieli. Realizację zajęć w zadaniu rozpoczęto z dniem 15.09.2020r.

Program prowadzonych zajęć będzie zawierał m.in.:

  • wykonywanie prac dekarskich i obróbki blacharskiej,
  • przygotowywanie otworów pod okna,
  • montaż pokryć dachów blachą

Efekty uczenia to m.in. :uczeń zna

  • rozwiązania materiałowe stosowanych w pokryciach dachowych;
  • odczytuje dokumentację techniczną;
  • wykorzystuje rozwiązania materiałowe, konstrukcyjne i technologiczne w robotach dekarskich.

Przeprowadzono diagnozę  wstępną (na pierwszych zajęciach z modułu I i II),                z zastosowaniem testów diagnozujących w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania robót dekarskich, co pozwoliło określić stopień przygotowania i potrzeby edukacyjne  uczestników na początku realizacji zadania w zakresie dwóch modułów.  Przedstawiony został program zajęć oraz krótka prezentacja zawodu dekarz, planowane metody pracy, warunki realizacji           i metody sprawdzania osiągnięć edukacyjnych na zajęciach.

1.03.2021

Zadanie skierowane jest w I edycji do 8 uczniów. Obecnie w zajęciach uczestniczy 1 kobieta i 7 mężczyzn. Zajęcia prowadzi 2 nauczycieli.

Zajęcia realizowane były zgodnie z planem:

Realizacja

w zakresie

Data zajęć Godziny Liczba godzin
 

 

MODUŁ I

Beata Książek

15.12.2020 16.00-19.00 3
04.02.2021 15.00-18.00                 3
       11.02.2021       15.00-18.00                 3
       18.02.2021       15.00-18.00                 3
        25.02.2021       15.00-18.00                 3
 

MODUŁ II

Michał Świniarski

11.12.2020 13.00-19.00 6
05.02.2021 15.00-20.00 5
       12.02.2021 15.00-20.00 5
       19.02.2021 15.00-20.00 5
       26.02.2021 15.00-20.00 5

 

Przeprowadzona została diagnoza  wstępna, na początku zajęć we wrześniu,                     za pomocą  testów diagnozujących w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania robót dekarskich, co pozwoliło określić stopień przygotowania i potrzeby edukacyjne  uczestników na początku realizacji zadania w zakresie dwóch modułów.  Obecnie ocenianiu podlega bieżąca aktywność uczniów na prowadzonych zajęciach. Uczniowie w oparciu o nową wiedzę i umiejętności rozwiązywali problemy edukacyjne, opracowywali karty pracy i prezentacje, wykonywali prace związane z organizacją stanowiska dekarskiego.

Tematyka prowadzonych zajęć i metody ich prowadzenia

Moduł I

Zakres robót dekarskich. Pomiary, narzędzia, maszyny i sprzęt do robót dekarskich. Systemy odwodnienia dachów. Zastosowanie okien dachowych, świetlików i wyłazów. Obróbki blacharskie dachów i elewacji. Krycie dachów blachą, dachówką ceramiczną i cementową, folią i materiałami powłokowymi, papą i dachówką bitumiczną oraz płytami dachowymi.

Zajęcia prowadzone były  w pracowni dokumentacji budowlanej                                         z wykorzystaniem stacjonarnych i zdalnych metod pracy:  wykładu informacyjnego, pokazu, pogadanki, ćwiczeń praktycznych. Wykorzystane zostały środki dydaktyczne, takie jak: materiały źródłowe, dokumentacja budowlana, instrukcje wykonania i montażu, zestawy zadań/karty pracy, prezentacje multimedialne, filmy edukacyjne.

 

Moduł II  

Organizacja stanowiska pracy podczas wykonywania robót dekarskich.

Przygotowanie otworów pod okna dachowe. Składowanie materiałów

budowlanych na placu budowy. Montaż i demontaż rusztowań

wykorzystywanych w robotach budowlanych zgodnie z przepisami.

Wykonanie podkładów pod pokrycia z blachy. Montaż pokrycia dachów blachą.

Zajęcia odbywały się w pracowni budowlanej / warsztacie szkolnym                                   z wykorzystaniem metod pracy: instruktażu z pokazem, pogadanki, ćwiczeń praktycznych.

Podjęte działania zwiększyły aktywność uczniów w procesie edukacji budowlanej. Uczniowie wdrażali się do stosowania rozwiązań technicznych związanych z kryciem dachów. Kształcili umiejętności organizacji pracy, zapoznali się z montażem i demontażem rusztowań oraz poznali metody wykonywania otworów pod  okna dachowe. Pozyskali wiedzę i umiejętności                     w zakresie wykonywania podkładów pod pokrycia z blachy oraz pokrywania dachu blachą.  Rozwijali zainteresowania, umiejętność prezentacji zdobytej wiedzy, postawy zawodowe oraz kompetencje społeczne.

Planowany przebieg realizacji zajęć w kolejnym okresie rozliczeniowym obejmuje zagadnienia związane z kryciem dachów metodami dawnymi, pracami pomocniczymi w dekarstwie, naprawami i rozliczeniem robót dekarskich.

Na zajęciach warsztatowych uczniowie będą kontynuować wykonywanie wybranych prac dekarskich i montażowych, w tym montaż okien, obróbek blacharskich, montaż elementów odwodnienia dachu. Na ostatnich zajęciach odbędzie się podsumowanie pracy z zastosowaniem testów diagnozujących w zakresie zajęć teoretycznych i praktycznych oraz ankiet oceniających efektywność projektu.

 30.10.2021

Zadanie nr 5:  Wykonywanie pokryć dachowych oraz prac dekarskich w budownictwie                         – zajęcia specjalistyczne realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskanie wiedzy i umiejętności praktycznych uczniom kształcącym się                         w zawodach: technik budownictwa, monter zabudowy i robót wykończeniowych                                     w budownictwie. (typ projektu 1a)

 

 

Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia:   Beata Książek,   Michał Świniarski

 

Sprawozdanie  z prowadzonych zajęć od  01.09.2021r

 

  1. Liczba uczniów uczestniczących w zadaniu 8 osób (1K/7M)

w tym liczba osób, które:

- rozpoczęły uczestnictwo w zadaniu w ww. okresie 8 osób (1K/7M)                                           - przerwały udział w zadaniu w ww. okresie 0 osób (0K/0M)

- zakończyły udział w zadaniu w ww. okresie  0 osób (0K/0M)

 

  1. Zajęcia rozpoczęto realizować 09.09.2021r. Zrealizowano liczbę godzin przez poszczególnych nauczycieli realizujących wcześniej założony program nauczania.
Książek Beata  
Wrzesień 2021 12
Październik 2021 9
Świniarski Michał  
Wrzesień 2021 15
Październik 2021 15

 

  1. Lista uczestników zadania:
  2. Młodawski Maciej I TB
  3. Janiszewski Michał I TB
  4. Rosiak Jakub I TB
  5. Posiewała Mateusz I TB
  6. Lebiedziński Wiktor I TB
  7. Orłowska Gabriela I TB
  8. Jarecki Kacper I TB
  9. Rachwalak Marcel I TB
  10. Krótka informacja o formie przeprowadzonej diagnozy wstępnej dla nowych uczestników oraz o opracowaniu standardu wymagań, tj. efektów uczenia się dla grupy uczestników (dotyczy tylko uczestników / grupy rozpoczynających zajęcia w danym okresie rozliczeniowym)

Przeprowadzona została diagnoza  wstępna, na początku zajęć we wrześniu,                     za pomocą  testów diagnozujących w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania robót dekarskich, co pozwoliło określić stopień przygotowania              i potrzeby edukacyjne  uczestników na początku realizacji zadania w zakresie dwóch modułów.

  1. Weryfikacja efektów przeprowadzonych zajęć:

 

W wyniku realizacji modułu I,II powstały następujące rezultaty działalności:

 

  • nabycie i wzrost wiedzy i umiejętności zawodowych z zakresu robót budowlanych,
  • nabycie, wzrost umiejętności gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji     z zakresu rozwiązań materiałowych, konstrukcyjnych i technologicznych,
  • nabycie i wzrost wiedzy i umiejętności wykonywania dachów i stropodachów,
  • nabycie i wzrost umiejętności rozpoznawania i wykonywania zadań zawodowych z wykorzystaniem narzędzi, sprzętu i urządzeń stosowanych w pracach dekarskich,
  • nabycie i wzrost wiedzy i umiejętności montażu elementów dachowych,
  • wzrost kompetencji zawodowych ukierunkowanych na poprawę zdolności zatrudnienia,

 

Analiza wyników dokonana została na pdstawie ankiety oceniajacej efektywność projektu oraz  na bieżąco według pomiaru wiedzy i umiejętności za pomocą testów diagnozujących na „wejściu i wyjściu” dla każdego modułu, oceny wykonanych zadań praktycznych                      oraz oceny postaw zawodowych, obecności na zajęciach, aktywności i zaangażowania w pracę indywidualną i zespołową.

  1. Informacja nt. oceny – weryfikacji na podstawie opracowanych kryteriów oceny oraz porównania uzyskanych wyników z założonymi wymaganiami .

Ocenianiu podlegała bieżąca aktywność uczniów na prowadzonych zajęciach. Uczniowie w oparciu o nową wiedzę i umiejętności rozwiązywali problemy edukacyjne, opracowywali karty pracy i prezentacje, wykonywali prace związane z organizacją stanowiska dekarskiego.