Zadanie 5
Wykonywania pokryć dachowych oraz prac dekarskich w budownictwie - zajęcia specjalistyczne realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskanie wiedzy i umiejętności praktycznych uczniom kształcącym się w zawodach : technik budownictwa, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie.
Zadanie skierowane do16 uczniów (kobiety i mężczyźni).
Zajęcia prowadzone w wymiarze: 8 – 16 godzin w miesiącu przez 2 nauczycieli zatrudnionych w CEZ.
W jednej grupie 8 uczniów x 5 godzin w tygodniu dla grupy x 30tygodni na edycję x 2 edycje. Łącznie: 300 godzin (2grupy x 150godzin/grupę) dla 16 uczniów (2 grupy x 8 uczniów).
Program prowadzonych zajęć będzie zawierał m.in.:
- wykonywanie prac dekarskich i obróbki blacharskiej,
- przygotowywanie otworów pod okna,
- montaż pokryć dachów blachą
Efekty uczenia to m.in. :uczeń zna
- rozwiązania materiałowe stosowanych w pokryciach dachowych;
- odczytuje dokumentację techniczną;
- wykorzystuje rozwiązania materiałowe, konstrukcyjne i technologiczne w robotach dekarskich.
1.12.2020
Zadanie skierowane jest w I edycji do 8 uczniów. Obecnie w zajęciach uczestniczy 1 kobieta i 7 mężczyzn. Zajęcia prowadzi 2 nauczycieli. Realizację zajęć w zadaniu rozpoczęto z dniem 15.09.2020r.
Program prowadzonych zajęć będzie zawierał m.in.:
- wykonywanie prac dekarskich i obróbki blacharskiej,
- przygotowywanie otworów pod okna,
- montaż pokryć dachów blachą
Efekty uczenia to m.in. :uczeń zna
- rozwiązania materiałowe stosowanych w pokryciach dachowych;
- odczytuje dokumentację techniczną;
- wykorzystuje rozwiązania materiałowe, konstrukcyjne i technologiczne w robotach dekarskich.
Przeprowadzono diagnozę wstępną (na pierwszych zajęciach z modułu I i II), z zastosowaniem testów diagnozujących w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania robót dekarskich, co pozwoliło określić stopień przygotowania i potrzeby edukacyjne uczestników na początku realizacji zadania w zakresie dwóch modułów. Przedstawiony został program zajęć oraz krótka prezentacja zawodu dekarz, planowane metody pracy, warunki realizacji i metody sprawdzania osiągnięć edukacyjnych na zajęciach.
1.03.2021
Zadanie skierowane jest w I edycji do 8 uczniów. Obecnie w zajęciach uczestniczy 1 kobieta i 7 mężczyzn. Zajęcia prowadzi 2 nauczycieli.
Zajęcia realizowane były zgodnie z planem:
Realizacja
w zakresie |
Data zajęć | Godziny | Liczba godzin |
MODUŁ I Beata Książek |
15.12.2020 | 16.00-19.00 | 3 |
04.02.2021 | 15.00-18.00 | 3 | |
11.02.2021 | 15.00-18.00 | 3 | |
18.02.2021 | 15.00-18.00 | 3 | |
25.02.2021 | 15.00-18.00 | 3 | |
MODUŁ II Michał Świniarski |
11.12.2020 | 13.00-19.00 | 6 |
05.02.2021 | 15.00-20.00 | 5 | |
12.02.2021 | 15.00-20.00 | 5 | |
19.02.2021 | 15.00-20.00 | 5 | |
26.02.2021 | 15.00-20.00 | 5 |
Przeprowadzona została diagnoza wstępna, na początku zajęć we wrześniu, za pomocą testów diagnozujących w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania robót dekarskich, co pozwoliło określić stopień przygotowania i potrzeby edukacyjne uczestników na początku realizacji zadania w zakresie dwóch modułów. Obecnie ocenianiu podlega bieżąca aktywność uczniów na prowadzonych zajęciach. Uczniowie w oparciu o nową wiedzę i umiejętności rozwiązywali problemy edukacyjne, opracowywali karty pracy i prezentacje, wykonywali prace związane z organizacją stanowiska dekarskiego.
Tematyka prowadzonych zajęć i metody ich prowadzenia
Moduł I
Zakres robót dekarskich. Pomiary, narzędzia, maszyny i sprzęt do robót dekarskich. Systemy odwodnienia dachów. Zastosowanie okien dachowych, świetlików i wyłazów. Obróbki blacharskie dachów i elewacji. Krycie dachów blachą, dachówką ceramiczną i cementową, folią i materiałami powłokowymi, papą i dachówką bitumiczną oraz płytami dachowymi.
Zajęcia prowadzone były w pracowni dokumentacji budowlanej z wykorzystaniem stacjonarnych i zdalnych metod pracy: wykładu informacyjnego, pokazu, pogadanki, ćwiczeń praktycznych. Wykorzystane zostały środki dydaktyczne, takie jak: materiały źródłowe, dokumentacja budowlana, instrukcje wykonania i montażu, zestawy zadań/karty pracy, prezentacje multimedialne, filmy edukacyjne.
Moduł II
Organizacja stanowiska pracy podczas wykonywania robót dekarskich.
Przygotowanie otworów pod okna dachowe. Składowanie materiałów
budowlanych na placu budowy. Montaż i demontaż rusztowań
wykorzystywanych w robotach budowlanych zgodnie z przepisami.
Wykonanie podkładów pod pokrycia z blachy. Montaż pokrycia dachów blachą.
Zajęcia odbywały się w pracowni budowlanej / warsztacie szkolnym z wykorzystaniem metod pracy: instruktażu z pokazem, pogadanki, ćwiczeń praktycznych.
Podjęte działania zwiększyły aktywność uczniów w procesie edukacji budowlanej. Uczniowie wdrażali się do stosowania rozwiązań technicznych związanych z kryciem dachów. Kształcili umiejętności organizacji pracy, zapoznali się z montażem i demontażem rusztowań oraz poznali metody wykonywania otworów pod okna dachowe. Pozyskali wiedzę i umiejętności w zakresie wykonywania podkładów pod pokrycia z blachy oraz pokrywania dachu blachą. Rozwijali zainteresowania, umiejętność prezentacji zdobytej wiedzy, postawy zawodowe oraz kompetencje społeczne.
Planowany przebieg realizacji zajęć w kolejnym okresie rozliczeniowym obejmuje zagadnienia związane z kryciem dachów metodami dawnymi, pracami pomocniczymi w dekarstwie, naprawami i rozliczeniem robót dekarskich.
Na zajęciach warsztatowych uczniowie będą kontynuować wykonywanie wybranych prac dekarskich i montażowych, w tym montaż okien, obróbek blacharskich, montaż elementów odwodnienia dachu. Na ostatnich zajęciach odbędzie się podsumowanie pracy z zastosowaniem testów diagnozujących w zakresie zajęć teoretycznych i praktycznych oraz ankiet oceniających efektywność projektu.
30.10.2021
Zadanie nr 5: Wykonywanie pokryć dachowych oraz prac dekarskich w budownictwie – zajęcia specjalistyczne realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskanie wiedzy i umiejętności praktycznych uczniom kształcącym się w zawodach: technik budownictwa, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie. (typ projektu 1a)
Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Beata Książek, Michał Świniarski
Sprawozdanie z prowadzonych zajęć od 01.09.2021r
- Liczba uczniów uczestniczących w zadaniu 8 osób (1K/7M)
w tym liczba osób, które:
- rozpoczęły uczestnictwo w zadaniu w ww. okresie 8 osób (1K/7M) - przerwały udział w zadaniu w ww. okresie 0 osób (0K/0M)
- zakończyły udział w zadaniu w ww. okresie 0 osób (0K/0M)
- Zajęcia rozpoczęto realizować 09.09.2021r. Zrealizowano liczbę godzin przez poszczególnych nauczycieli realizujących wcześniej założony program nauczania.
Książek Beata | |||
Wrzesień 2021 | 12 | ||
Październik 2021 | 9 | ||
Świniarski Michał | |||
Wrzesień 2021 | 15 | ||
Październik 2021 | 15 |
- Lista uczestników zadania:
- Młodawski Maciej I TB
- Janiszewski Michał I TB
- Rosiak Jakub I TB
- Posiewała Mateusz I TB
- Lebiedziński Wiktor I TB
- Orłowska Gabriela I TB
- Jarecki Kacper I TB
- Rachwalak Marcel I TB
- Krótka informacja o formie przeprowadzonej diagnozy wstępnej dla nowych uczestników oraz o opracowaniu standardu wymagań, tj. efektów uczenia się dla grupy uczestników (dotyczy tylko uczestników / grupy rozpoczynających zajęcia w danym okresie rozliczeniowym)
Przeprowadzona została diagnoza wstępna, na początku zajęć we wrześniu, za pomocą testów diagnozujących w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania robót dekarskich, co pozwoliło określić stopień przygotowania i potrzeby edukacyjne uczestników na początku realizacji zadania w zakresie dwóch modułów.
- Weryfikacja efektów przeprowadzonych zajęć:
W wyniku realizacji modułu I,II powstały następujące rezultaty działalności:
- nabycie i wzrost wiedzy i umiejętności zawodowych z zakresu robót budowlanych,
- nabycie, wzrost umiejętności gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z zakresu rozwiązań materiałowych, konstrukcyjnych i technologicznych,
- nabycie i wzrost wiedzy i umiejętności wykonywania dachów i stropodachów,
- nabycie i wzrost umiejętności rozpoznawania i wykonywania zadań zawodowych z wykorzystaniem narzędzi, sprzętu i urządzeń stosowanych w pracach dekarskich,
- nabycie i wzrost wiedzy i umiejętności montażu elementów dachowych,
- wzrost kompetencji zawodowych ukierunkowanych na poprawę zdolności zatrudnienia,
Analiza wyników dokonana została na pdstawie ankiety oceniajacej efektywność projektu oraz na bieżąco według pomiaru wiedzy i umiejętności za pomocą testów diagnozujących na „wejściu i wyjściu” dla każdego modułu, oceny wykonanych zadań praktycznych oraz oceny postaw zawodowych, obecności na zajęciach, aktywności i zaangażowania w pracę indywidualną i zespołową.
- Informacja nt. oceny – weryfikacji na podstawie opracowanych kryteriów oceny oraz porównania uzyskanych wyników z założonymi wymaganiami .
Ocenianiu podlegała bieżąca aktywność uczniów na prowadzonych zajęciach. Uczniowie w oparciu o nową wiedzę i umiejętności rozwiązywali problemy edukacyjne, opracowywali karty pracy i prezentacje, wykonywali prace związane z organizacją stanowiska dekarskiego.